Under 2019 fick vi på uppdrag av Universum att skapa kampanjfilm till H&M med syfte att hitta nya kandidater till tjänsten Business Controllers. Metoden som vi använde oss av för att framföra budskapet var att vi intervjuade flertalet Business Controllers på H&M. För att öka trovärdigheten i filmerna använde vi oss av befintliga medarbetare.

Samarbete

Produktion

Uppdragsgivare

Universum

Om H&M

H&M-gruppen är en av världens största och ledande globala modeföretag som inkluderar nio unika varumärken: H&M, COS, Monki, Weekday, & Other Stories, Cheap Monday, H&M Home, ARKET och Afound. 

Vi på Panc Productions är väldigt stolta över att ha producerat rörligt material som kampanjer till en ledande modeaktör på marknaden.

Läs mer om H&M

Om samarbetet

Alla faser i medarbetarupplevelsen är viktiga när det handlar om att attrahera människor och få dem engagerade i företaget. Medarbetare behöver känna att deras relation med företaget de arbetar för är meningsfull, och detta behöver dessutom kommuniceras. Genom tillförlitliga verktyg inom film och foto där man använder de interna medarbetarna, så ökar dessutom förtroendet för potentiella nya arbetskamrater. Ofiltrerat och ärligt utan manus intervjuades därför flertalet Business controllers på H&M som ett fantastiskt komplement för HR att använda sig av i sitt sökande efter nya medarbetare till tjänsten.

Resultatet blev en film i formatet 1x1 som visas nedan.

Behind the Scenes