Panc Productions har tillsammans med utvalda samarbetsarbetspartners rebrandat Besiktningsbolaget Stockholm AB.
Vi har tagit fram en ny logotyp, designat och skapat en ny hemsida och har numera ett löpande samarbete med att optimera den digitala närvaron. Detta görs bland annat med hjälp av verktyg som Google Adwords och Analytics för att mäta, optimera och analysera data för kampanjerna.
- Kund
- Besiktningsbolaget Stockholm AB
- Uppdrag
- Branding, Produktion & Google Adwords.
Problem
En gammal hemsida med stockbilder tenderar att konvertera färre konsumenter, oberoende bransch. Anledningen är att den inte är lika ögonfallande och effektiv mot konsumenten vad gäller att hitta informationen som eftersöks. En nutidsuppdaterad hemsida som är anpassad efter verksamheten möjliggör effektivitet och är lättnavigerad. Rebranding var därför det mest optimala för den här kunden som tidigare hade en hemsida med endast stockbilder.
Målsättning
Syftet med samarbetet är löpande och att öka digitala konverteringen av Besiktningar inom olika områden. När vi tog fram en ny strategi var grundidén att sätta en helt ny tonalitet för att finna en ny, långvarig målgrupp som är återkommande. Målgruppen ska lätt ska kunna navigera sig på hemsidan för att hitta det hen eftersöker. Fokus var att centralisera innehållet, maximera ROI för innehåll, skapa värde genom att göra produkten lättillgängliga. Nedan finner ni mer info och bilder av det vi tagit fram.
Strategi
01.
Grundidén var Rebranding som mer specifikt innehöll planering och framtagning av ny Grafisk profil, optimering, SEO och copywriting av hemsida. Tillsammans med våra partners lanserade vi en ny webbplats på 1 månad.
02.
Content: Foto & film till hemsidan för att skapa en relevant, nutidsorienterad och "levande" verksamhet. För den konsument som är intresserad av Besiktningsbolaget på en mer djupgående nivå, så intervjuas Christian (besiktningsman) om erfarenhet och de tjänster han erbjuder. Filmen kan ses på hemsidan och Youtube.
03.
Kampanjbudget sätts, kampanjer planeras och strategin optimeras genom A/B-tester av annonser i Google Adwords. Löpande arbete och uppföljning med mål att konvertera i formulär på hemsidan, samtal eller e-mail. Se statistik till höger.
50%
ökad omsättning sedan året innan utan Marknadsföring
.
22000 st
Exponeringar
av Google Adwords annonser.
22%
Konverteringsfrekvens
Genomsnittligt antal konverteringar per annonsinteraktion. Visas i procent.
No comments.