Om Framgångsshowen
Våren 2019 framträdde Alexander Pärleros med sin första Framgångsshow, "Från dreamer till doer". Föreställningen blev slutsåld veckor innan framträdandet och det blev en riktig succé! Hösten 2019, bara några månader senare, bestämde sig därför Alexander för att komma tillbaka med sin föreställning i uppdaterad kostym. Det blev en fängslande och stundtals gripande show med mycket energi och humor på scen. Alexander delade med sig av sina bästa framgångstips, hans passion, utmaning och utveckling. Om att gå från att vara en "dreamer" till att bli en "doer".
Om samarbetet
Grunden till det lyckade resultatet för Framgångsshowen beror bland annat på segmenteringen av de målgrupper som identifierades som viktigast genom A/B-testerna. Baserat på användarnas beteende och intressen på och utanför Facebooks plattformar, utvecklades innehållet frekvent för att på bästa sätt identifiera de mest lämpliga innehållet för respektive målsättning i faserna See, Think och Do.
Framgångsshowen 1
Framgångsshowen VT 2019
Under vårterminen hade Alexander Pärleros sin första Framgångsshow som blev en riktig succé! Biljetterna köptes via en extern sajt, men konverteringen kunde inte mätas från biljettköp i kampanjerna.
Fokus i kampanjerna låg istället i att
1. Informera målgruppen om Framgångsshowen.
2. Uppmana till köp på extern webbplats med url i annonsen.
Vi tog tillsammans fram en budget, satte upp mål, strategi och optimerade fram till dess att biljetterna var slut. Detta gjordes med bland annat A/B-tester. Under rådande kampanjperiod hade dessutom Alexander externa marknadsaktiviteter som påskyndade försäljningen, däribland skylt på bussplatser över hela Stockholm. Han gästade dessutom nyhetsmorgon och promotade showen organiskt i sina egna kanaler.
Resultatet blev en slutsåld show i Stockholm, Göteborg och Malmö. Detta la grunden för Framgångsshowen 2.0.
301037
Exponeringar
290
sålda biljetter via kampanjer
3,5%
CTR
634642
Exponeringar
2x
fortare slutsåld show
3,72
CTR
Framgångsshowen 2
Framgångsshowen HT 2019
Hösten 2019 kom Alexander tillbaka med Framgångsshowen i uppdaterad kostym och dessutom en uppdaterad möjlighet till konveteringsmätning, då försäljningen skedde på hans egen domän istället för externt. Detta gav oss möjligheten till att mäta konvertering från annonser genom pixlar som vi installerade.
Kampanjplanens huvudsakliga mål utgick från förlänade steg i annonserna.
1. See: Informera målgruppen om Framgångsshowen genom att exponera Alexander. Möjlig utan ljud.
2. Think/Do: Genom känsla, uppmana till köp på webbplats genom att locka målgruppen att ta steget.
No comments.