Javisst kan 20-talets viktigaste HR-trend vara Employer branding!
Ingen mindre än bästa Michelin hakade på trenden med syfte att stärka den interna verksamheten för HR. Filmerna har dessutom visats externt genom betald marknadsföring med syfte att konvertera fler medarbetare.
Resultatet blev två st HR-filmer och 20 st bilder som presenteras nedan.
Om Film 1
Hyvudsyftet med film 1 är att informera målgruppen om arbetsklimatet för den enskilda individen
Hur är det att arbeta på Michelin som en vanlig medarbetare? Informationen når konsumenten genom content där vi får följa med en av Michelins säljare "En vanlig dag på jobbet". Syftet är att väcka nyfikenhet och intresse hos potentiella nya medarbetare.
Att följa och ha en medarbetare i fokus ger bättre upplevelse för ökat engagemang och förtroende hos tittaren. Traditionellt har de anställda setts som en kostnad snarare än som den personen som bidrar till den viktigaste intäktskällan. Nu för tiden anser desto fler att våra medarbetare är de som besitter en gedigen och konkret erfarenhet av företagets strukturer, system, produkter och givetvis tjänster. Det är därför så viktigt att berätta om medarbetarupplevelsen i film vid skapandet av Employer branding-filmer.
Se film nedan.
Om Film 2
I den andra filmen är det huvudsakliga syftet att informera om arbetskulturen på kontoret för de olika medarbetarna.
Budskapet når konsumenten genom att vi intervjuade flertal anställda på Michelin-kontoret för att få en "äkta" och trovärdig känsla av arbetskulturen. Anledningen till Film 2 var att genom filmskapande främja en positiv medarbetarupplevelse då vi intervjuade medarbetare inom olika positioner. Det är ett effektivt sätt där som dessutom bidrar till att öka medarbetarnas välbefinnande. Attt se till att medarbetarna är engagerade i verksamheten skapar en mer entusiastisk arbetsstyrka som kan driva på en hållbar tillväxt och lönsamhet av ännu fler anställningar.
Se film nedan.
Filmer
Behind the Scenes
I en tid av ständig innovation och förändring krävs det att man hänger med i svängarna. Vissa trender är kanske redan ganska bekanta för dig och det låter vi dig ha full koll på inom din bransch, medan vi har koll på de trender som ligger oss varmt om hjärtat i vår bransch, nämligen Employer branding. Anledningen till att det är vår styrka är för att det med rätt metod och teknik kommunicerar rätt budskap och främjar en positiv medarbetarupplevelse. Här ser vi flertalet medarbetare som deltog i Michelins Employer branding-filmer, äkta "statister" skapar en ofiltrerad, äkta och trovärdig känsla utan filter.
No comments.