Till minne av Adam Alsning - 2020
Samarbetet med Viktväktarna har varit varierande och långvarigt med profilerna Adam Alsing & Daniel Paris. Nedan presenterar vi de olika samarbeten vi haft tillsammans och som vi har producerat.
Panc är otroligt snabba och leverar alltid grymt material
Ulrika Ennen - VD Viktväktarna Sverige
Grillduellen med Adam & Daniel
Grillduellen mellan Adam Alsing och Daniel Paris tar en vändning när en av dem avslöjar sin presenation som fusk. Vem blir då vinnaren? Vad är det som avgör vinsten, points eller smak?
Mål
Målet med huvudfilmen var att väcka intresse och underhålla den potentiella medlemmen och/eller redan befintliga medlemmen hos Viktväktarna.
De korta socialamedie-filmerna hade som mål att informera och väcka intresse om huvudfilmen. De är skapade i flera format för att målgruppen ska beröras av innehållet i flera medie kanaler.
- Instagramflöde 1×1
- Instagramstory 9×16
- Snapchat 9×16
- Webb 16x9
Om samarbetet
För att skapa en warm audience krävs det att upprätthålla, påminna och underhålla en nyfiken målgrupp. Metoden vi använde oss av var att skapa konceptet Grillduellen.
Underhållning är en händelse, uppträdande eller aktivitet med syfte att glädja en publik, eller en person. Det för oss lyckliga och roade att titta på, samtidigt som det tar oss närmre det slutgiltiga målet att konvertera.
- Know You
- Like You
- Trust You
- Buy from You
I den här produktionen arbetar vi efter fasen Like You i arbetet Cold to Warm audience- metoden.
#MittVarför med Adam & Daniel
I samband med att Adam & Daniel ville starta sin hälsoresa tillsammans med Viktväktarna lanserades även kampanjen #MittVarför. Syftet var att hitta ett varför till att komma igång med träningen.
Om samarbetet
Filmerna är informerande med syfte att sprida information, berätta och förklara om det nya ambassadörskapet med Adam och Daniel. Visst hade det blivit en märklig ordning om vi först hade skapat content som är argumenterande med uppmaning till handling utan att informera? Det är därför det är så viktigt att skapa en warm audience vid nylansering av kampanjer och inte bara kasta in en Cold audience i en Call to action.
Vi arbetar alltid efter faserna:
- Know You
- Like You
- Trust You
- Buy from You
I den här produktionen arbetar vi efter fasen Know You i Cold to Warm audience- metoden.
Om Ambassadörskapet
Daniel Paris är den nya ambassadören för Viktväktarna. Anledningen till att han började träna var för att han nyligen fyllt 30 år och börjat inse att han måste bry sig mer som sig själv och hälsan.
Se mer: www.viktvaktarna.se/se/danielparis
Adam Alsing började sin hälsoresa genom att på 7 månader äta bort 14 kilo. När Adam drog igång sin hälsoresa med WW Viktväktarna var det att få i ordning på hälsan, då läkarnas besked fick honom att se allvaret i det.
Adam Alsing och Viktväktarna
Om samarbetet
När Adam Alsing blev ambassadör för Viktväktarna var hans mål att med hjälp av Viktväktarna gå ner 20 kg till sin födelsedag. Hans metod för att nå sitt mål var att öka sin fysiska aktivitet, vara mer lugn och stressa mindre, men även ändra sitt kostschema.
Detta skulle givetvis dokumenteras och i samband med Adams målbild att gå ner 20 kg, valde vi att starta igång samarbetet mellan oss - PANC och Viktväktarna. Detta var vår första produktion med Adam Alsing och startskottet till ett långt och lönsamt samarbete. Den första produktionen av kampanjfilmer uppstod i syfte att skapa underhållning i kombination med att informera om det nya ambassadörskapet. Adam är en förespråkare för tal på tu man hand och utan manus. Ofiltrerat och ärligt skapade vi den här kampanjen för att uppdateras Adams hälsoresa och inspirera målgruppen.
Budskapet når fram med hjälp utav 4 st filmer som publiceras via Viktväktarnas och Adams sociala kanaler..
Cold to Warm audience:
- Know You
- Like You
- Trust You
- Buy from You
I följande produktion har Adam framförallt exponerat sig inom kategorierna för Know You och Like You där vi lär känna Adam. Han informerar och presenterar sitt nya ambassadörskap tillsammans med Viktväktarna.
No comments.